Jsme oficiální prodejce filtrů a doplňků Light Craft Workshop

Light Craft Workshop (L.C.W.) je výrobce filtrů a doplňků pro fotografii i video z H.K. Jedním z prvních (a dodnes nejpopulárnějších) výrobků byl (a je) filtr s proměnnou hodnotou ND – Fader ND, který se dnes vyrábí ve vylepšené verzi mark II s vyšší optickou kvalitou (ostřejší obraz, menší vedlejší efekty). Tento filtr, katapultoval předtím neznámého výrobce na špičku popularity, protože přišel doslova v pravý čas – současně s nástupem natáčení videa pomocí DSLR a především za třetinovou cenu oproti jiným výrobcům, kteří ale neprodávali „slim“ filtry ale poměrně silné kroužky, které byly velmi kompromisní při použití díky značné vinětaci. ND filtr s proměnnou hodnotou denzity je doslova „magická“ věc pro majitele DSLR, protože uživatel může nastavit přesně takovou hodnotu denzity, jakou potřebuje pro správnou expozici za daných světelných podmínek tak, aby mohl využívat plně otevřenou clonu pro dosažení malé hloubky ostrosti (t.j. rozostření pozadí) – tedy kýženého filmového vzhledu záběru, což je hlavní přednost DSLR videa. Ovšem nová generace filtrů s proměnnou denzitou se liší podle vývojových a výrobních možností každého výrobce – někdo používá identické polarizační filtry, jiní upravené pro kompenzaci možného vzniku moiré, někteří mají tak malý počet lineárních hran, že obraz je tak rozostřený jako při použití měkkého portrétního filtru. A především – cenové rozpětí je neuvěřitelně široké – pokud vezmeme cenu filtru L.C.W. Fader ND mark II jako referenční, tak na trhu najdete výrobce, kteří nabízí filtry za polovinu této ceny ale také za více než osminásobek. Někteří mají skutečně ještě vyšší ostrost ale jak říká na svém blogu známý propagátor DSLR videa Philip Bloom – nikdo nemá lepší poměr cena/výkon než L.C.W. a i když existují brilantnější filtry, je otázka, jestli je někdo schopný jejich ostrost ve videu ocenit, pokud si za ně můžeme koupit čtyři, pět nebo i deset kvalitních filtrů L.C.W. 
Výrobce nabízí filtry s proměnným rozsahem 2-8ND a extrémní model ULTRA s hodnotami 9-12ND, který byl navržený pro televizní stanice pro natáčení záběrů při zatmění slunce. Kromě toho vyrábí a dodává další ND filtry, IR filtry, CPL filtry a nově i kamerové rigy a další doplňky včetně elektronického ostřícího modulu pro Canon EOS, cenově velmi příznivé lupy na hledáčky DSLR a dalších potřebných výrobků. V naší nabídce budeme postupně zařazovat vše, co považujeme za smysluplné a začínáme užitečným filtrem 4×4″ s proměnnou denzitou, který najdete v
této sekci našeho shopu.
Pokud si chcete přečíst blog Philipa Blooma, tak zde je odkaz, kde se mluví o natáčení s Fader ND v Indii a zde o natáčení v Rusku.
Filtry L.C.W. používáme prakticky stejnou dobu jako Philip Bloom (tedy od podzimu 2009) a pochopitelně máme praktické zkušenosti při natáčeni v Asii i s novým typem filtru Fader ND markII a považujeme je za natolik praktické, že jsme je chtěli zařadit do nabídky i bez jakýchkoliv dealerských slev. Doporučujeme L.C.W. Fader ND mark II každému, kdo jen trošku uvažuje o natáčení videa DSLR a hodí se i většině fotografů – např. pokud fotíte krajinu např. s vodním tokem a chcete dosáhnout totálního rozostření pohybu vody, mlhy apod…

Jsme dovozci GigaPan Systems

Po poměrně náročných jednáních v uplynulých týdnech jsme se stali přímými dovozci americké firmy GigaPan Systems.
GigaPan Systems vyrábí špičkové robotické panoramatické hlavy a jejich doplňky včetně „sešívacího“ software Stitch. Princip gigapixel snímání je záznam desítek, stovek nebo často tisíců jednotlivých záběrů, kde systém uchovává metadata každého záběru ve výsledné matici (snímkuje se po řádcích nebo sloupcích nebo maticově), takže software, který dokáže analyzovat přesahy jednotlivých záběrů přesně ví, v jakém místě matice byl ten který záběr pořízený a spojování je díky tomu výrazně kvalitnější a rychlejší. Výsledkem je obrovský obrazový soubor s desítkami megapixelů, který umožňuje neuvěřitelně „zoomovat“ detaily při prohlížení, vytvářet soubory virtuální reality včetně interaktivních prohlídek (propojené prostory) a do panoramat vkládat interaktivní obsah (detaily, zajímavosti, statické fotografie, odkazy nebo i videa a animace apod). Práce s gigapixelovou robotickou hlavou nahrazuje manuální snímkování pomocí mechanické panoramatické hlavy (panoramatická hlava umožňuje rotaci fotoaparátu o přesně stanovený úhel v horizontálním i vertikálním směru s nastavením takzvaného nodálního bodu – v tomto bodě nedochází při snímkování z různých úhlů ke vzniku paralaxové chyby způsobené konstrukcí objektivu, která znemožňuje následné precizní „sešívání“ záběrů a vytváří se nežádoucí artefakty). Při snímkování desítek záběrů je možné ručně ovládané hlavy využívat poměrně precizně ale při snímkování tisíců záběrů (např. při použití teleobjektivů) je taková přesnost již mimo možnosti většiny fotografů i vzhledem k časové náročnosti. Při delších časech dochází k posunům stínů, přesunům objektů, změnám osvětlení, oblačnosti apod – což opět následně zvyšuje chyby při sešívání a vytváří problémy, které se musí odstraňovat). Robotické hlavy jsou velmi rychlé a pracují s přeností v řádu desetin stupně i v amatérských řadách.

Firma GigaPan Systems byla založena roku 2008 jako komerční subjekt vzniklý spoluprací vývojového oddělení NASA a univerzity Carnegie Mellon University. Prvotní určení firmy bylo zajišťovat výrobu a prodej komerčních produktů pro gigapixel panoramatickou fotografii pro širokou veřejnost. GigaPan System využívá vývojového potenciálu zakladatelů. Není bez zajímavosti, že komerční výrobky GigaPan využívají naprosto identickou technologii, jako úspěšné robotické sondy, které zkoumají povrch Marsu – z řady Mars Exploration (Spirit a Opportunity) a snímají panoramatické záběry této planety. Snímací systém je naprosto identický a původní řešení snímací hlavy a software pro práci s obrazovým materiálem je výsledkem vývojové práce týmu vedeného Randy Sargentem, vědeckým pracovníkem Carnegie Mellon West univerzity a výzkumného centra NASA Ames v Moffett Field v Kalifornii. Spolutvůrcem systému je profesor robotiky na Carnegie Mellon univerzitě v Pittsburghu Illah Nourbakhsh. Původní systém byl navržen jako součást kulturně výměnného programu nazvaného Global Connection Project – spolupráce zmíněné univerzity, společnosti Google a National Geographics Society. Tento projekt měl pomoci spojení komunit lidí na naší planetě pomocí fotografií. Mnoho těchto fotografií je dostupných online díky dalšímu vývojovému prvku GigaPan – prohlížeči GigaPan Viewer na komunitní části webu www.gigapan.com. GigaPan systémy umožňují i nováčkům vytvářet zajímavé panoramatické obrazy v ultravysokém rozlišení a velmi snadno je sdílet s celým světem. Pro vědce a studenty tato technologie umožňuje prezentovat vizuální informace velmi působivě a zcela novou metodou. Navíc tyto technologie otevřely zcela nová odvětví v obchodní sféře – např. v oblasti turistického ruchu nebo v realitách, kde se běžně používají virtuální prohlídky, interkativní panoramata s vloženými informacemi o prohlížených bodech apod. Mezi klienty, kteří využívají technologie GigaPan Systems patří online sekce časopisu SportsIllustrated, Golf.com a pochopitelně populární Google Earth.
Podívejte se na jednu z ukázek referenčních panoramat:
Golf Digest: http://www.golfdigest.com/golf-courses/arizona/tpcscottsdale
Na celkovém záběru je vidět rozsah scény, při detailním přiblížení můžete vidět neuvěřitelné detaily.
Například na jeřábu vysoko nad 16. jamkou hřiště TPC Scottsdale během turnaje Phoenix Open sleduje kameraman drive Toma Lehmana na odpališti vlevo a vy se můžete podívat na každý detail tohoto snímku s celkovou velikostí 18.3GB (6104Mpixel).

 

Mimořádně zajímavé bylo pořízení několika panoramat při výstupu na Mt. Everest v květnu 2009. Na této stránce najdete i pravděpodobně panorama pořízené z nejvýše položeného místa v tomto okamžiku – v sedle mezi Everestem a Lhotse ve výšce 8516m/m – pomocí hlavy GigaPan Epic a běžného kompaktu Canon Powershot G9.http://www.onorbit.com/node/1477

Rádi bychom upozornili na skutečnost, že na rozdíl od různých jiných prodejců panoramatických hlav, máme většinu produkce (zejména hlavy Epic 100 a EPIC PRO) okamžitě k dodání z našeho skladu a jsme schopní poskytnout nadstandardní zákaznický servis od bezplatného a nezávazného seznámení s produkty GigaPan Systems až po intenzivní školení uživatelů včetně spolupráce se software i třetích stran. Ačkoliv je naše prezentace „webová“, neprodáváme naše výrobky anonymně ze skladu, ale víme co prodáváme, známe naše produkty, sami je používáme a máme kamennou prodejnu, showroom a prezentační místnost s Full HD projekcí na 3.5m plátno pro školení apod. Možná i z těchto důvodů si nás GigaPan Systems vybrali za svého nového partnera v ČR.

 

Jsme prodejci DITOGEAR

Jsme autorizovaným prodejcem firmy DITOGEAR. Relativně novou firmu – výrobce filmové techniky (a speciálně zařízení pro časosběr), založilo několik filmových tvůrců se záměrem nabídnout na trhu chybějící zařízení na kombinaci časosběru a natáčení videa v reálném čase (slider). Díky obrovským zkušenostem s profesionální filmovou technikou a filmovou produkcí, byli schopní ve velmi krátké době obsadit prakticky nejvyšší příčky v pomyslném žebříčku časosběrných motorizovaných jízd (timelapse dolly) a nabídnout přesně ten produkt, který na trhu chyběl. Díky velmi pružnému zavádění novinek a špičkové kvalitě výroby, na kterou se (na rozdíl od mnoha konkurentů) nečeká měsíce, reagují na vývoj trhu, na požadavky zákazníků a v nabídce je hned několik různých systémů, ze kterých si vybere každý, kdo to s časosběrem myslí vážně nebo dokonce profesionálně. To je velký rozdíl proti zařízením určeným především pro amatérské využití.

DitoGear má v nabídce dva hlavní výrobky – mechanický CrakSlider s délkou 1 – 2.5m a zátěží až 70kg (při horizontální montáži) a motorovou jízdu OmniSlider, určenou pro DSLR a HDV videokamery, kterou je možné používat ve video režimu (pomocí čtyřsměrného joysticku a 2 potenciometrů – pochopitelně s funkcí pomalého rozjezdu a dojezdu) a současně také v režimech automatizovaného motorového posunu – tedy časosběru (Timelapse) a v režimu StopMotion pro klasické animace. Díky extrémní přesnosti výroby je možné OmniSlider používat i pro velmi snadné a intuitivní nahrávání akce v reálném čase a následné opakování až do délky 80s. Záznam je možné okamžitě přehrát (zopakovat) a to i velmi zpomalenou rychlostí (pro časosběr). Tyto operace nevyžadují vůbec žádné programování.

Technické řešení OmniSlideru umožňuje pracovat ve všech povětrnostních podmínkách – zařízení nevadí déšť ani extrémní mráz. Interní vyhřívání umožňuje pracovat i za teplot pod -25°C. V nabídce je navíc i speciální zařízení DryEye pro vyhřívání objektivů, které zabraňuje zamlžení optiky v extrémně vlhkém prostředí nebo při nízké teplotě.

Náš showroom bude během následujících týdnů vybaven kompletním demonstračním systémem OmniSlider se všemi doplňky a nejen krokovým ale i nejnovějším DC motorem (pro video využití v reálném čase). Jsme velmi rádi, že našim zákazníkům budeme mít možnost nabídnout to nejlepší, co se dá na současném trhu časosběrných sliderů nabídnout (i když DitoGear není zdaleka nejdražší) a stali jsme se jedním z prvních světových prodejců této značky, protože původní záměr majitelů firmy byl pouze přímý prodej.

Výrobky DitoGear přidáme do našeho online obchodu během tohoto týdne.

Nádherný časosběr z Norska

Ole Eirik Dalbye z Norska vytvořil na první pokus s časosběrnou dolly Dynamic Perception Stage Zero tento krásný časosběr z hory Gaustatoppen v oblasti Telemark. Pokud někdo z vás lyžuje, tak jste možná viděli lyžařský styl „telemark“, který se kolem roku 1870 zrodil právě v této oblasti Norska a dnes zažívá velký návrat díky modernímu vybavení. Z hory Gaustatoppen je výhled na přibližně 60 tis. km². Uvnitř hory je vybudovaný systém výtahů, původně pro armádní účely ale dnes je přístupný i veřejnosti, takže dostat se na vrchol není obtížné. V zimě to je oblíbená lyžařská oblast a jezdí se zde i nejnáročnější zimní triatlon Norseman Xtreme Triathlon – je to doslova brutální závod, který se vrací ke kořenům triatlonu – závod sám se sebou, žádná masovka. Plavání ve vodě fjordu se startem z lodě, cyklistika mezi skalami a závěrečný maraton, který profilem trati připomíná běh na Sněžku. Ale zpátky k časosběru – v posledním záběru můžete zahlédnout kolejnici Stage Zero jak se zableskne ve sluníčku těsně před titulkem se jménem autora. Jinak hudba je Kerry Muzzey – Burying Our Dead.


 

Timelapse novinky

Podle informací našeho dodavatele (jednoho z evropských importérů Dynamic Perception) bude možné očekávat další dodávku Stage Zero dolly ve vylepšené verzi (!!!) na konci srpna. Pro ČR máme rezervované (a předplacené) tři kompletní sady, možná bude šance získat ještě jednu. Každopádně DP zveřejnili informace o chystané novince – Stage One, která nabídne nový systém pojezdu, který budou tvořit menší části „kolejnice“ spojované kolíky, takže kompletní kit bude možné přepravovat v batohu. To by byla skvělá věc pro všechny, kdo fotí časosběry na „dobrodružnějších“ místech a řeší problém, jak inteligentně přepravovat 2m dlouhé profily někde v horách apod. My pracujeme mimochodem na podobné věci ale s řešením o délce 4m a možností využití i pro natáčení videa v reálném čase (tedy s tichým motorem který umožní bez rušení natáčet audio). Máme již hotové prototypy některých našich vlastních doplňků pro DP i jiné časosběrné systémy (např. profesionální stavitelné nožičky pro natáčení např. v trávě), univerzální montážní desku Vision Plate a další vychytávky, které chceme představit během IBC 2011.
Aktuálně testujeme také nové softwarové produkty francouzské firmy KOLOR, na cestě máme novou verzi motorizované hlavy Panogear s dotykovým ovládacím panelem, bluetooth konektivitou a jsme (podle výrobce) první v ČR a SK, kdo získají na testování absolutní světovou novinku, která „změnila oblast časosběru“ – intervalometr pracující v B režimu fotoaparátů Canon, který díky variabilnímu časování (s milisekundovou přesností) dokáže nasnímat scény s obrovským rozsahem světelnosti scény bez nepříjemného „blikání“ výsledného videa (flickeringu) už ve statických záběrech (bez nutnosti používat deflickering filtr).

Novinka Autocue – referenční monitory Autocue budou představené na IBC

Na veletrhu IBC (kam jezdíme již nějakých 7 let pravidelně) představí firma Autocue (jeden z nejstarších výrobců technologií pro televizní vysílání a vynálezce kamerových čtecích zařízení) novou řadu produktů – referenčních monitorů v plné broadcast kvalitě. Nové monitory mají nabídnout radiálně lepší funkce a vlastnosti než jakékoliv konkurenční monitory Grade 1 (nejvyšší třídy) na trhu. Základní řadou bude „E-Series„, třída 3G-SDI je nazvaná „G-Series“ a quad-split (2×2 uspořádání 4 vstupů na jednom panelu) řada se jmenuje „Q-Series„. Monitory budou dostupné v úhlopříčkách 17-24″. Kromě toho nabídne Autocue 40″ a 46″ monitory řady „S-Series„, které budou tvořit absolutní špičku nabídky. Všechny monitory jsou určené pro živou produkci i postprodukční nasazení a budou mít všechny parametry, které od referenčních monitorů zákazníci očekávají – rozlišení, přesně definované poměry kontrastu, široké pozorovací úhly a množství vstupů. Vzhledem k tomu, že náš dlouholetý obchodní partner nastupuje u Autocue jako ředitel nové divize monitorů (a dříve mimo jiné pracoval na vývoji a marketingu referenčních monitorů Cinemage), měli bychom mít exkluzivní informace a detaily takzvaně „z první ruky“ a pochopitelně se o ně podělíme v našem blogu. Na obrázku je jeden z 10bitových 24″ modelů řady „T-Series„, který pracuje ve třídě Grade A a je podsvícený LED a nabízí gamut mapping v reálném čase (podpora 3D LUT) včetně zobrazení vektoroskopu a waveform monitorů současně.

Jsme autorizovaní prodejci francouzského lídra v oblasti gigapixel/panorama fotografie – KOLOR

Naše firma se stala autorizovaným resellerem francouzského výrobce špičkových řešení v oblasti gigapixel panorama fotografie a virtuálních prohlídek – firmy KOLOR. Máme nyní v nabídce plný sortiment software i hardware značky kolor – včetně cenově dostupné motorizované panoramatické hlavy, špičkového software pro spojování tisíců fotografií do gigapixel panoramat a tvorbu interaktivních virtuálních prohlídek.
Kolor byl první výrobce na trhu, který objevil potenciál technologie SIFT v oblasti panoramatické fotografie. Na tuto technologii získala firma KOLOR (založená v roce 2004) licenci od University of British Columbia v roce 2005. Aplikace pro spojování obrazu, automatickou detekci a následné automatizační procesy v oblasti gigapixelové fotografie vystřelily tohoto výrobce na špičku v oboru a KOLOR prakticky ovládá současný trh. Prodej hlavního software – Autopano Pro, má meziroční růst přes 30%, jen v USA je to 40% a 35% v Evropě. Hlavními technologickými partnery firmy KOLOR jsou firmy Intel a nVidia.
Hlavní produkty nabízené nyní i na našem trhu jsou Autopano a Panotour. Oba programy se dodávají ve dvou různých verzích, které se liší možnostmi, kde levnější verze je více určená běžným uživatelům, dražší je pro profesionální uživatele, kteří vyžadují neomezené možnosti. Autopano (verze PRO a GIGA) je software pro tvorbu panoramatických fotografií z desítek, stovek a tisíců záběrů s řadou skvělých automatizačních nástrojů. Panotour (a náročnější verze Panotour PRO) je software pro tvorbu virtuálních prohlídek – interaktivní procházení 3D prostorem tvořeným typicky více panoramatickými záběry v 360° kopuli s přecházením mezi nimi pomocí hotspotů, prohlížením detailů (animace i statické záběry) atd. Automatická panoramatická motorizovaná hlava Panogear umožňuje velmi snadno snímat klidně až tisíce záběrů ve válcovém, sférickém i mozaikovém systému a vytvářet z nich spojený obraz s neuvěřitelnou přesností a kvalitou – až s rozlišením mnoha gigapixelů. Díky našim zkušenostem a možnostem v oblasti časosběrů a zejména časosběrů s laterálním motorickým posunem vidíme obrovské možnosti integrace gigapixelové panoramatické fotografie pomocí motorizované hlavy Kolor Panogear a našich řídících modulů pro uživatele, kteří nemají 100% využití v jednom nebo druhém oboru a chtějí využívat jedno hardwarové zařízení pro více oblastí. Panogear dokážeme ovládat pomocí našeho interface modulu v režimu časosběru a vzápětí s jiným řídícím modulem pro snímání gigapixel fotografie nebo panoramat pro virtuální prohlídky. Naprosto nové možnosti nabízí právě zmíněný laterální posun hlavy po časosběrné liště, kdy posunem objektivu dokážeme snímat méně deformované záběry a díly novým lištám ve 2 i 4m délce, jsou aplikace v oblasti gigapixelové fotografie naprosto použitelné i pro věděcký výzkum, architekturu a další aplikace, kde se dříve používal digitálně deformovaný obraz získaný snímáním s rotací objektivu (panning). Full Frame Shop společnosti 20-20 Vision Graphics s.r.o. pochopitelně disponuje demonstračním zázemím, kvalifikovaným týmem a možnostmi školení obsluhy – zejména v oblasti profesionálních aplikací KOLOR a to včetně serverových pro profesionální aplikace např. v oblasti turistiky.
Výrobky KOLOR najdete již nyní v našem online shopu.